Archiwum dla: Marzec, 2014

Kruk – Kaseta VHS

przez , 21.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Tomasz Knapik
Tłumaczenie: Bardzo dobre

Komentarz: Film owiany mgiełką tajemnicy, która udziela się nawet podczas seansu. Produkcja wyjątkowo mroczna i dołująca. Kiedyś średnio podobał ten film, ale po obejrzeniu go z kasety VHS ocena podniosła się. Imperial tak samo dobitnie pokazało wizję reżysera, dając mocne tłumaczenie, zawierające sporo wulgaryzmów. Jest ono bardzo dobre, chociaż możliwe, że gdzieś tam było jakieś uproszczenie. Knapik czyta jak zwykle dobrze, co tu dużo mówić, każdy film, który czyta zyskuje na wartości. Okładka jest dobra, też mroczna i wprowadzająca w nastrój filmu. Konkretne wydanie, które bardzo fajnie mieć w swojej kolekcji. Posiadam jeszcze wersję tego filmu, nagraną z TVN i również czyta Tomasz Knapik, ale tłumaczenie jest zupełnie inne. Dokładne, ale bardzo mocno ocenzurowane.

2 komentarze więcej...

Obcy – Decydujące stracie – Kaseta VHS

przez , 21.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Janusz Szydłowski
Tłumaczenie: Dobre

Komentarz: Dwójkę kupiłem jedynie w celach kolekcjonerskich, bo akurat ten film wolę obejrzeć z DVD w wersji rozszerzonej, lub ze specyficznego wydania Elgaz. Chociaż muszę powiedzieć, że seans był bardzo przyjemny i dobrze się oglądało, mimo paru uproszczeń w tłumaczenie. Mimo wszystko było ono całkiem OK, chociaż trochę złagodzone. Szydłowski nawet nieźle przeczytał. Wracają do mniej ważnych rzeczy – do tej pory nie mogę zidentyfikować co jest na okładce, poza głową obcego. :D Niestety tyłu okładki niema, jest ucięta -  taki egzemplarz trafiłem.  Jest to drobne uniedogodnienie, ale nie wpływa na odbiór i przyjemność z oglądania filmu.  Mam takie samo zdanie, jak w przypadku kasetowej wersji części pierwszej.

Zostaw komentarz więcej...

Obcy – Ósmy pasażer Nostromo – Kaseta VHS

przez , 21.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Janusz Szydłowski
Tłumaczenie: Dobre

Komentarz: Jest to wznowiona wersja od Imperial, którą czyta Janusz Szydłowski. Podobno kiedyś było starsze wydanie z Knapikiem, ale nigdy nie zetknąłem się z nim. Co do tej wersji – jest całkiem OK. Taka raczej edycja kolekcjonerska, z podrasowaną okładką, notable całkiem ciekawą. Tłumaczenie jest nawet dobre, co prawda trochę złagodzone, ale może być.  Szydłowski przeczytał nawet względnie. Oczywiście wolałbym mieć wersję z Knapikiem, o ile jest, ale tą też nie pogardzę. Jeśli ktoś ma lepsze wersje, to ta jest zbędna. No chyba, że jest się wielkim miłośnikiem serii, to podejrzewam, że każde wydanie przydatne będzie.

2 komentarze więcej...

Szklana Pułapka – Kaseta VHS

przez , 20.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Tomasz Knapik
Tłumaczenie: OK

Komentarz: Zawiodłem się na tym wydaniu niestety, głównie z powodu drętwego tłumaczenia. W kwestii lektora niema powodów do narzekania – lepiej chyba być nie może. Wracając do tłumaczenia – jest to samo co w wydaniu Guild, z niesławnym „siemanko gnojku”.  Jeszcze bardziej nie podobało mi się, niż z tamtym seansem. Nie jest jakieś złe, no, ale takie toporne dosyć, w ogólnie nie ciekawe, nie „atrakcyjne” i złagodzone maksymalnie. Nawet Knapik nie pomaga niestety…. Jako plus można uznać jeszcze okładkę, chociaż opis te sam jest, co u pierwszego wydania z Guild.  Ale desing całości trochę inny.  Chyba jedynie w celach kolekcjonerskich można trzymać, bo zbyt dużej przyjemności podczas seansu to niema.

2 komentarze więcej...

Krwawy sport – Kaseta VHS

przez , 16.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Warner
Lektor: Tomasz Knapik
Tłumaczenie: Dobre

Komentarz: Wydanie „Action Collection” – okładka trochę przedobrzona i na pierwszy rzut oka wygląda na nic ciekawego, ale po odpaleniu jednak jest nieźle. Czyta Tomasz Knapik, jak zawsze fenomenalnie. Z resztą to oczywiste ;). Tłumaczenie jest dość dobre, chociaż było jedno, czy dwa niedopracowania. Nie pamiętam konkretnie co, ale jakiś delikatny błąd w tłumaczeniu nazwy, czy nazwiska. W Polsacie ten film również czytał Tomasz Knapik, a na TVN Jacek Brzostyński.

Zostaw komentarz więcej...

Godzilla ’98 – Kaseta VHS

przez , 15.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: ITI
Lektor: Zdzisław Szczotkowski
Tłumaczenie: Dobre

Komentarz: Zachodnia wersja Godzilli, niestety nieudana próba zamerykanizowania potwora… Jednak oglądanie filmu jako czegoś zupełnie odrębnego jest jeszcze możliwe i nawet przyjemne. Po prostu włączyć i oglądać, nie zastanawiając się nad niczym. Z tego co wiem wydań VHS było chyba kilka, ale pewny nie jestem. Ja mam to od ITI i czyta Zdzisław Szczotkowski, który ładnie sobie radzi. Jego głos nadaje się do każdego rodzaju filmu. Tłumaczenie też jest dobre, nie zauważyłem żadnych pomyłek. Wydanie eleganckie, nic mi w nim nie przeszkadzało. Kiedyś „Godzilla” była nadawana w Polsacie i czytał Andrzej Matul, też fajna wersja.

Zostaw komentarz więcej...

Kokon 2: Powrót – Kaseta VHS

przez , 04.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Lucjan Szołajski
Tłumaczenie: Bardzo dobre

Komentarz: Całkiem eleganckie wydanie, szczególnie dobra jest ścieżka audio z Szołajskim, który fenomenalnie czyta. Aż miło słuchać. Tłumaczenie jest solidne, nie mam żadnych zastrzeżeń. Okładka także jest ciekawa i z chwytającym tangline. A sam film to niezłe kino, podobne nieco do „Krótkiego spięcia” – mimo dość głupiutkiej fabuły, przemyca wartości, ale jednocześnie potrafi i bawić i skłaniać do przemyśleń. Polecam zarówno film, jak i kasetę z nim.

Zostaw komentarz więcej...

Amerykanin z Shaolin – Kaseta VHS

przez , 02.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Tomasz Knapik
Tłumaczenie: Dobre

Komentarz: Są dwie strony medalu – technicznie jest doskonale, począwszy od zajebistej okładki, świetnego Knapika, który wtedy miał jeszcze mocniejszy głos niż później po całkiem dobre i zgodne z oryginałem tłumaczenie. Druga sprawa jest taka, że film rozczarowuje, mimo, że lubię te klimaty, to spodziewałem się czegoś więcej, oczekiwałem przyzwoitego kina kopanego, chociaż na miarę części pierwszej, a dostałem głupawą komedie, gdzie nawet walki są nie najlepsze. Jest to kolejna kaseta, którą kupiłem w serwisie Nevada VHS, egzemplarz w ogóle nie zniszczony, żadnych śladów użytkowania. Z resztą 90% kaset z tamtąd to niemal nówki w ogóle niezniszczone. Warto.

5 komentarze więcej...

Gatunek II – Kaseta VHS

przez , 02.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: Warner
Lektor: Maciej Gudowski
Tłumaczenie: Średnie

Komentarz: Z serią „Species” nigdy nie miałem do czynienia, ale jak nadarzyła się okazja do kupienia dwójki, to skorzystałem, bo potem może już nie znalazło by się tego na VHS. Film wydało Warner, jako lektora dali Gudowskiego i nie specjalnie on pasuje, wolałbym jakiś mocniejszy głos. Tłumaczenie rewelacyjne też nie jest – niby OK, ale złagodzone i ogólnie takie trochę bez polotu. Mogło być lepiej. Za to okładka prezentuje się ładnie, szczególnie na półce. Niemniej jednak jestem zadowolony, że to kupiłem, kiedyś na pewno jeszcze wrócę do tego filmu i podejrzewam, że z tej kasety ;).

Zostaw komentarz więcej...

Nieuchwytny Cel – Kaseta VHS

przez , 02.mar.2014, w Wydania VHS

Dystrybucja: ITI
Lektor: Jerzy Rosołowski
Tłumaczenie: Dobre

Komentarz: Kolejna kaseta, którą fajnie jest mieć w kolekcji. Wzór okładki skromny, co nie znaczy zły. Czyta pan Rosołowski i to zajebiście dobrze czyta. Konkretny głos pasuje do konkretnego filmu. Tłumaczenie jest solidne, bluzgów niema jakoś dużo, ale siłą rzeczy jest dobre i lepsze jak telewizyjne.

Zostaw komentarz więcej...

Szukasz czegoś?

Użyj poniższego formularza:

Nadal nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zostaw komentarz w notce, lub skontaktuj się z nami a zajmiemy się tym.

Marzec 2014
P W Ś C P S N
« lut   maj »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31